על הפסטיבל     תוכניית הפסטיבל     חדשות ועדכונים     אורח הכבוד     פסטיבל הסרטים הבינלאומי     פרסים     עיתונות     צרו קשר
:: תם אייקון! אתם מוזמנים לחלוק חוויות בפורום ::

פסטיבל אייקון 2006

החגיגה השנתית לחובבי המדע הבדיוני, הפנטסיה ומשחקי התפקידים
סינמטק תל אביב, 9-14 באוקטובר 2006, חול המועד סוכות

הפסטיבל הארצי למדע בדיוני, פנטסיה ומשחקי תפקידים חוגג השנה את שנתו העשירית וממשיך לצמוח ולגדול. כבכל שנה, ייערך אייקון בחול המועד סוכות בסינמטק ת“א ומתחמים סמוכים. פעילויות הפסטיבל ימלאו ארבעה ימים במשך קרוב ל-24 שעות ביממה.

השנה יעמוד הפסטיבל בסימן חלומות - נושא העובר כשתי וערב ביצירות בתחום המדע הבדיוני והפנטסיה, כשהוא משמש כמושא הסיפור בלא מעט יצירות, כהשראה לחלק, וכנקודת פתיחה לכל השאר. את החלומות של כולנו ניתן למצוא ביצירות הז‘אנר: בתקוה לעתיד טוב יותר לאנושות במסעות בין הכוכבים או בסיוטים בין סמטאות אלם אפלות, בחלומות באספמיה אודות הבלתי אפשרי או במימוש הבלתי אפשרי של היום. את החלומות האלו ורבים אחרים יהיה ניתן למצוא באייקון - בסרטים, בהרצאות, במשחקי התפקידים ובפעילויות הנוספות.

אורח הכבוד של הפסטיבל הוא גדול היוצרים בתחום הפנטסיה בשנים האחרונות, ניל גיימן. גיימן הוא סופר ותסריטאי עטור שבחים ופרסים, אמן שהקסים מיליונים בכל מדיום בו השקיע את עצמו, יהא זה קומיקס, ספרות, טלוויזיה או קולנוע, ובכולם עסק רבות בעולם החלום.

לצד אורח הכבוד יארח אייקון את מיטב היוצרים הישראליים לשיחות ופאנלים, יציג מבחר הרצאות בתחומים מדעיים, בתחומי החובבות השונים ובתחומי היצירה המקורית בסוגי מדיה שונים – ספרות, קולנוע קומיקס ויעביר מגוון רחב של משחקי תפקידים בספקטרום רחב של עולמות, שיטות וסוגות. פסטיבל סרטי המדע הבדיוני והפנטסיה הבינלאומי באייקון יציג מבחר סרטים אף עשיר ורחב יותר מהשנה שעברה, וככלל, יציג אייקון מגוון רחב של אירועים לקהל הרחב ולחובבי הז‘אנר המושבעים.

כבכל שנה, יחולקו פרסים באייקון – פרס גפן לספרי המדע הבדיוני והפנטסיה הטובים ביותר שיצאו בעברית בשנה החולפת ולסיפור המקורי הטוב ביותר ופרס אייקון מטעם קהל הפסטיבל והשנה גם מטעם פאנל שופטים, לסרטים הטובים ביותר בפסטיבל הסרטים.

הפסטיבל מופק בשיתוף המחלקה למופעים – עיריית ת“א וסינמטק ת“א ומאורגן ע“י שלושת ארגוני הגג בתחום בארץ: האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, סטארבייס 972 והעמותה לקידום משחקי תפקידים בישראל.

בואו לחלום איתנו באייקון 2006.